tiistai 4. syyskuuta 2007

Vaasaan......

Joskus on mukava olla töissä tai ainakin silloin kun sieltä pitää olla poissa. Työmatkalle Vaasaan siis ja mopolla tietty. Ilmatieteilijät lupasivat puolipilvistä sateetonta päivää.
Lähtö klo 7.20 ja sataa sataa ropisee.............. mutta onneksi vain Oravaisin asti. Pyörässä uusi Metzelerin takarengas, joten hyvin piti kulkea. Ihmeellistä kyllä ekat 30 km pyörä tuntui heiluttelevan peräpäätä oman tahtonsa mukaan. Ilmat piti ainakin olla kohallaan. Sitten tuo heiluminen vain katosi, kuka osaa selittää?
Käsiä tuossa paleli kun laitoin liian ohuen hanskat lähtöön. Olen muuten aina ollut sitä mieltä, että kahvalämppärit on lälläreitä varten ja varmaan olen samaa mieltä myös ensi kesän lämpimissä??!!::
Ehdin just sopivasti koulutuspäiville Vaasa-opistolle vain vartin myöhässä.Iltapäivän ohjelma ei ollut kovin kiintoisa. Päätinpä siis käyttää vähän aikaa shoppailuun.
Ongelmani on nimittäin se, että mulla on "suvun" pienin. Soittellin Jockelle josko ehtisi tarkistaa Netistä sopivia shoppauspuoteja. Kolmen aikaan lähdettiin kahdella pyörällä CBR ja GSX Vaasan Käyttäautoon katsomaan Bmw RT 1150 -01 mallista mittarissa 72 tkm. Niin ja tämä melkein vain siksi, että koko muu porukka on hurahtanut kuutioihin. Niin kuten tunnettua pyörän vaihtoon pitää aina olla pätevä syy.
Pyörimme pyörän ympärillä kaupassa ja näyttihän se komealta. Jostain siihen raahautui myyjäkin paikalle, joka heti kun vähän puhuttiin ehdotti koeajoa. Jocke pakkarille ja lähdettiin kokemaan Rt juttuja. Näyttää siltä että saksalainen osaa ainoastaan tehdä parempia autoja kuin japsit ,ei näitä kaksipyöräisiä, No näin ainakin tuntui kun ei millään saanut vilkkua pois päältä ja koko ajan vilkutettiin johonkin suuntaa, Saksalaisen koulun käyneenä oivalsin lopulta miten vilkkua käytetään ja päästiin liikkeelle. Hyvin kuului kun vaihtoi ja näyttö vielä todisti että mikä vaihde käytössä. Pyörä tuntui aika hassulta ajaa ensin, mutta täytyypä sanoa että ei vauhtia huomannut lainkaan katteiden takaa edes moottoritiellä kuin mittarista. Kun luulin ajavani noin 120 mittarissa luki 150, kummassa lie virhe miehessä vai mittarissa. juu..
Täytyypä muuten sanoa, että ääniä lukuun ottamatta pyörä oli mainio kaikella tavalla. Saattaapa olla seuraava mopo mulle, vaikka vain autoissa onkin kardaani!
Välirahaa olisi siis halunnut myyjä kuusituhatta euroa, kun pyyntihinta oli 9900 e. Käteishinta 9250 e eli mikä olisi rakkaan GSX arvo. Näillä rahoilla jäi bemu vielä Vaasaan. Sitä paitsi tämän viikon viikkoraha oli jo käytetty.
Suzukilla sitten Österön kautta kotiin. Kyllä nyt istui renkaat hyvin tiehen. Mutkistakin nautti jälleen uudella tavalla.

GSX

3 kommenttia:

R100RS kirjoitti...

Heh :D
Eipä sulla ny pienin oo. taitaa tohtori olla pienin. Hyvin pärjään sillä. Toisaalta odottelen bemuun 1100cc virisarjaa.... noooooh.. Eipä siittä, että noita kuutioita niin ihailisin... Tuntuu vaan, että maantiellä tarttee sitä tilavuutta. 190 kiloo tiukal soral on aika paljo.. Mut se mitä kävit kokeilemassa olis kyllä mahtava pyörä. Ja nyt taas ketariin langeneena kovasti toivon, että se kardaaniksi muuttuisi.. Jep hienoa. Voitais vielä tehä täs syksymällä joku lenkki johonki. tuli nääs vaihettuu tohtoriin vähä valoo.. Meinas alakuperänen tuikku käydä ahtaaksi.

Gretsch kirjoitti...

Eikös Otto se oon niin, että kaikki alle satakiloset ajajat ovat aneemisia, ja alle tonniset pyörät samoin.
Huolissani olisin, jos ei kumpikaan kriteeri täytyisi.
Grammon ja Matin on pakko pitää noin suuria pyöriä, koska ajajien kohdalla toivoton tilanne täyttä miehen mitta. (Huh mitä tuli sanottua.)
Kaukana se taitaa olla vielä lopulla 2/5 osalla.
Että siitävain pyörän vaihtoon.

R100RS kirjoitti...

Hahaa!
Siis täytän kaikin puolin miehen mitat! Heh. Tai no se toinen puolisko on remontissa, mutta kuitenkin. Ajatus Tärkein. Toimivia kuutioita 750, toimimattomia, 1750...
Juuh..